IT-A

By Sara Cimino, Fashion Editor in Milan

Which artist wouldn’t fancy about getting his graphics on a T-Shirt collection?
IT-A’s team is there to help the young talented to turn this dream into reality.
The official kick off of this project was in early 2011 by a strong team that, thanks to the different skills in everyone’s working field (graphic design, fabrics research, clothing production, communication), has the purpose to help young and talented artists to stand out by creating micro T-shirt collections.
The first collection involved 10 artists, who designed a micro-collection declined into 3 T-Shirts; everyone chose a leading thread, also quoted on the tag of the T-Shirts together with the biography.
The T-Shirts are entirely produced in Italy with quality fabrics and each one has the signature of the artist.
This huge care about the Made In Italy and about the Italian flair is at the base of the whole project.
The goal is to introduce the young Italian artists in to a working world that is still very hard in Italy and to create collections that won’t go out of fashion.
A young Italian designer, with his own distinctive style it’s the perfect IT-A’s candidate profile.
Further information and contacts on the facebook page.

Vedere realizzate le proprie grafiche su una collezione di t-shirt, a quale artista non piacerebbe?
Ad aiutare i giovani talenti a trasformare questo sogno in realtà, ci pensano i ragazzi di IT-A: Italian Artists T-Shirt.
Un progetto che nasce ufficialmente nel 2011 da un team che grazie all’esperienza in diversi settori lavorativi (grafica, ricerca di tessuti, produzione abbigliamento, comunicazione) propongono di aiutare giovani e talentuosi artisti ad emergere dando loro visibilità attraverso la creazione di micro collezioni di T-shirt.
La prima stagione ha coinvolto 10 artisti, ognuno dei quali ha realizzato una micro-collezione formata da tre t-shirt; ognuno ha scelto un filo conduttore, che viene riportato sul cartellino della maglietta, assieme alla sua biografia.
Le magliette sono realizzate con tessuti di qualità, prodotte interamente in Italia, e autografate dall’artista. Questa enorme attenzione al made in Italy e al talento italiano, è alla base di tutto il progetto.
L’obiettivo è arrivare a lanciare giovani artisti italiani in un mondo lavorativo anche in Italia è ancora difficile, e a creare delle collezioni che non si piegano al passare delle mode.
Il profilo ideale per un candidato del progetto IT-A è un designer giovane, italiano, con un proprio stile caratteristico.
Ulteriori informazioni e contatti sul loro pagina facebook.

Follow @positive_mag on twitter for the last updates

You may also like

0 comments

Leave a Reply